Hogyan szabadulj meg a “munkafolyamat gyilkos” Excel táblázatoktól anélkül, hogy napokat pazarolnál a lecserélésükkel?

Az Excel harmadával lassítja a céged értékesítési és ügyfélszolgálati folyamatait.

Ennek a feloldásában segítek szoftver független CRM tanácsadóként.

Hogyan zárják kalitkába céged növekedését a táblázatok?

A magyar cégek több, mint 80%-a legfeljebb Excel táblázatokban rögzíti az ügyféladatokat.

És ezzel a munka hatékonyságot csírájában tapossák el.

A kezdetekben lehet hatékonyan Excel táblázatokban ügyfeleket kezelni.

Viszont hamar a céged növekedését korlátozza

Elérkezik az a kritikus létszám (20 éves tapasztalatom alapján kb. 8 főnél), amikor az Excel táblázatok több fejfájást okoznak, mint amennyit segítenek a napi munkában.

  1. Az új kollégák nem látják át a 40+ oszloposra duzzadt Excel táblázatokat.
  2. Egymást akadályozzátok, mert lehetetlen egyszerre többen dolgozni benne.
  3. 400 sor után már te sem tudod követni mi és miért került rögzítésre.
  4. Egy táblázatban könnyedén elsiklanak a kollégák a teendők felett, emiatt kicsúsznak a határidőkből.

Nem számológépre, hanem több és elégedettebb ügyfélre van szükséged

Az Excel erőssége az adattárolás, a számítások és a függvények, ezért az ügyfelkezelési korlátait pár szár sor után eléri.

Utána jön az ügyfél elégedettség romlása

Cégvezetőként egy ideje talán már érzékeled is.

Például amikor az ügyfelek szólnak, hogy nem kapták meg a szerződéstervezetet.

Vagy amikor sokadik érdeklődő szerződik le a konkurenciával, mert elmaradt az utókövetés.

Vagy amikor azt veszed észre, hogy egyre több negatív értékelés érkezik, mert az ügyfélszolgálat nem képes időben kezelni a panaszokat.

Hogyan lehet táblázatmentesen, 30%-kal hatékonyabb ügyfélkezelésed?

Sok vállalkozó azt hiszi, hogy egy logikusan felépített táblázatban tárolt ügyféladatokkal időt és pénzt spórolnak.

A valóságban már egy 8 fős cég munkafolyamatait is 30%-kal lassítják a táblázatok. Az elpazarolt munkaidő azt jelenti, hogy két munkatárs bérét zabálják fel a táblázatok.

Vagy nézheted úgyis, hogy 30%-kal több munkát tudna ellátni ugyanannyi ember.

Így egy CRM szoftver pár tízezer forintos havidíja röhejes összeggé változik.

Milyen lehetőségeid vannak a rejtett bérköltségű táblázatok kiváltására?

1. Elvégzed a kutatómunkát és felmérést önállóan

A téma mélyére ásol.

  • Cikkeket olvasol a témában, hogy felállítsd magadnak a kiválasztási szempont rendszert.
  • Megnézel és letesztelsz 20-30-40 különböző CRM szoftvert.
  • Összehasonlítod funkciók és árazás szerint.
  • Megkérdezed vállalkozó és cégvezető ismerőseidet, akik 2-3 szoftver ismerete mellett próbálnak segíteni.

Ezen a ponton legalább 6-7 munkanapod emésztette fel a feladat és hol van még a bevezetés.

Előfordulhat, hogy itt feladod, mert a sok lehetőség közül nem tudod melyik lenne a jó választás.

2. Egy-egy szoftver mellett elkötelezett CRM szakértőkkel egyeztetsz.

Ilyenkor gondolhatod azt, hogy mennyi időt spórolt neked, mert a szakértő elvégzi helyetted a kiválasztási folyamatot.

  • Felméri az igényeidet,
  • egyezteti veled a munkafolyamatokat és a bevezetés részleteit,
  • felajánlja neked, hogy segít bevezetni a rendszert.

Viszont érdekelt abban, hogy az ő általa képviselt szoftvert válaszd. Előfordulhat, hogy a bevezetés során kell szembesülnöd a kompromisszumokkal.

De akkor már egy nagyon fájdalmas és kölséges döntést kell meghoznod.

Kihátrálsz a szoftver bevezetéséből és túlteszed magad az elsüllyedt költségeken. Majd pedig kezded elölről a folyamatot.

Vagy pedig kitartasz a bevezetés mellett, amivel vállalod, hogy a munkafolyamatokat igazítod a CRM szoftverhez és nem fordítva.

3. Egy szoftver független CRM szakértő segítségét kéred

Elsőre nem látsz különbséget a korábban említett CRM szakértőhöz.

  • Ugyanúgy felméri az igényeidet,
  • egyezteti veled a munkafolyamatokat és a bevezetés részleteit.

Viszont amikor leteszi eléd a javasolt szoftvereket, akkor megérted mit is jelent a szoftverfüggetlenség.

A CRM szoftver javaslatait NEM befolyásolja jutalék.

Kizárólag azt nézi, hogy melyik szoftver támogatja leginkább a céged munkafolyamatait.

Előre felhívja a figyelmedet a kompromisszumokra, amivel a bevezetésnél munkanapokat és több százezres fejlesztési költséget spórol neked.

Garantáltan szoftver független CRM szakértőként azért dolgozom, hogy megtaláld azt a szoftvert, ami hosszú távon támogatja a céged ügyfélkezelését.

30+ CRM rendszer kiválasztással a hátam mögött megmutatom, hogyan válassz elsőre megfelelő CRM rendszert

Az elmúlt húsz évben az SAP és a Microsoft Dynamics 365 szakértőjeként, olyan közép- és nagyvállalatoknál  támogattam a CRM rendszer kiválasztását és bevezetését, mint például az MVM, a Danubius Hotels vagy az NN biztosító.

30+ közép- és nagyvállalat CRM rendszer kiválasztási folyamatában vettem részt, aminek köszönhetően gyakorlatilag minden versenytársat megismertem.

KKV tulajdonosként gondolhatod, hogy ezeknél a nagyvállalatoknál teljesen más problémákkal találkoztam, mint amivel a kisebb cégek szembesülnek.

Valójában ugyanazokkal az elakadásokkal és kihívásokkal találkoznak ők is, csak a lépték más.

Portrefoto_BorvaiBeatrix
  • A multis tapasztalatomnak köszönhetően olyan cégméretig tudlak támogatni a CRM bevezetésben, amit lehet még nem is látsz magad előtt.
  • A CRM piac legnagyobb cégeinél töltött idő alatt megismertem az összes használható CRM rendszert, mert elengedhetetlen volt a technológia kiválasztása és a bevezetések előtt felmerült kérdések miatt.
  • A multik lassan őrlő világa után olyan cégeknek segítek, akiknél pénzben mérhető hatékonyság növekedést érhetünk el.

20 év CRM szakértői tapasztalat

LinkedIn TOP 3% CRM tartalom hozzájáruló

SAP NOW 2023 konferencia kerekasztal beszélgetés meghívottja

Kigyógyítom a céged az "Excel betegségből"

Képzelj el engem úgy, mint egy doktort, aki megvizsgálja céged folyamatait, majd a diagnózis alapján ajánlok egy kezelést.

A vizsgálatot CRM auditnak hívom, a kezelést pedig az új CRM rendszerednek, ami megszabadít az Excel táblázatok lomhaságától és következő sebességbe kapcsolja a céged munkafolyamatait.

Ingyen spórolok neked 2 munkanapot egy fél órás konzultációval

Van egy különleges ajánlatom, amit kizárólag ezen az oldalon keresztül tudsz igénybe venni.

  1. Az alábbi gombra kattintva válaszolj meg 13 kérdést (max. 17 perc),
  2. ha a válaszaid alapján tudok neked segíteni, akkor felajánlok neked egy ingyenes online konzultációs időpontot

Már a konzultáción elhangzó információk is legalább 3 munkaórát spórolnak neked a CRM rendszer kiválasztásban.

Ezenfelül októberben az első 5 jelentkezőnek készítek egy írásos CRM rendszer javaslat csomagot, ami díjmentes és csak egy hosszabb kérdéssort kell megválaszolnod hozzá.

Ez a javaslat csomag további 15 munkaórát spórol neked az új CRM rendszer kiválasztásban.

 

Mekkora árbevétel növekedést jelent neked a CRM bevezetés?

Az Excel táblázatok lecserélése CRM szoftverre 30%-os hatékonyság növekedést is jelenthet.

Ez azt jelenti, hogy egy 8 fős cégnél 2 ember munkáját kiváltja.

30%-kal több elvégezhető munka anélkül, hogy új munkatársakat kellene felvenned.

Visszafogott leszek és számoljunk csak 20%-os árbevétel növekedéssel.

Az mennyi pénzt jelent a cégedben? 10, 20, 30 millió forint?

Ilyen összegek mellett a havi pár tízezer forintos CRM szoftver díja kerekítési hiba.

Állami támogatással csökkentheted a CRM bevezetési költségeket

Hamarosan indul a DIMOP Plusz pályázat, aminek keretében állami támogatást kaphatsz a céged digitalizációs fejlesztésére. Ebbe beletartozik a CRM szoftver bevezetés is.

A DIMOP pályázat megfelelési követelményeiről a konzultáción bővebben is tudunk egyeztetni.

Ezek a kérdések merülhetnek fel benned

A CRM audit egy átfogó elemzés, amely megvizsgálja a jelenlegi CRM rendszered / Exceled működését, hogy feltárjuk a rejtett lehetőségeket és javítsuk a hatékonyságot.

A CRM audit során áttekintjük a rendszer beállításait, adatkezelési folyamatokat, integrációkat és javaslatokat teszünk a hatékonyság növelésére.

Általában néhány napot vesz igénybe, attól függően, hogy mennyire összetett a CRM rendszer és milyen mélységű elemzésre van szükség.

A CRM audit díja a projekt méretétől és összetettségétől függ, de egy ingyenes konzultáció keretében felmérjük az igényeket és ajánlatot adunk.

Az audit során azonosítjuk az elavult vagy hiányzó funkciókat, és javaslatot teszünk egy új CRM rendszer bevezetésére vagy a meglévő frissítésére.

Fontos, hogy nyitott legyél a javasolt változtatásokra csapatoddal együtt, és megpróbáld megvalósítani a leírtakat, hogy a legjobb eredményeket érhessétek el.

A CRM audit minden olyan vállalkozás számára hasznos, amely ügyfeleket kezel, különösen azoknak, akik növekedni szeretnének és hatékonyabb rendszert keresnek.