Ennek a feloldásában segítek szoftver független CRM tanácsadóként.
A magyar cégek több, mint 80%-a legfeljebb Excel táblázatokban rögzíti az ügyféladatokat.
És ezzel a munka hatékonyságot csírájában tapossák el.
A kezdetekben lehet hatékonyan Excel táblázatokban ügyfeleket kezelni.
Elérkezik az a kritikus létszám (20 éves tapasztalatom alapján kb. 8 főnél), amikor az Excel táblázatok több fejfájást okoznak, mint amennyit segítenek a napi munkában.
Az Excel erőssége az adattárolás, a számítások és a függvények, ezért az ügyfelkezelési korlátait pár szár sor után eléri.
Utána jön az ügyfél elégedettség romlása
Cégvezetőként egy ideje talán már érzékeled is.
Például amikor az ügyfelek szólnak, hogy nem kapták meg a szerződéstervezetet.
Vagy amikor sokadik érdeklődő szerződik le a konkurenciával, mert elmaradt az utókövetés.
Vagy amikor azt veszed észre, hogy egyre több negatív értékelés érkezik, mert az ügyfélszolgálat nem képes időben kezelni a panaszokat.
Sok vállalkozó azt hiszi, hogy egy logikusan felépített táblázatban tárolt ügyféladatokkal időt és pénzt spórolnak.
A valóságban már egy 8 fős cég munkafolyamatait is 30%-kal lassítják a táblázatok. Az elpazarolt munkaidő azt jelenti, hogy két munkatárs bérét zabálják fel a táblázatok.
Vagy nézheted úgyis, hogy 30%-kal több munkát tudna ellátni ugyanannyi ember.
Így egy CRM szoftver pár tízezer forintos havidíja röhejes összeggé változik.
A téma mélyére ásol.
Ezen a ponton legalább 6-7 munkanapod emésztette fel a feladat és hol van még a bevezetés.
Előfordulhat, hogy itt feladod, mert a sok lehetőség közül nem tudod melyik lenne a jó választás.
Ilyenkor gondolhatod azt, hogy mennyi időt spórolt neked, mert a szakértő elvégzi helyetted a kiválasztási folyamatot.
Viszont érdekelt abban, hogy az ő általa képviselt szoftvert válaszd. Előfordulhat, hogy a bevezetés során kell szembesülnöd a kompromisszumokkal.
De akkor már egy nagyon fájdalmas és kölséges döntést kell meghoznod.
Kihátrálsz a szoftver bevezetéséből és túlteszed magad az elsüllyedt költségeken. Majd pedig kezded elölről a folyamatot.
Vagy pedig kitartasz a bevezetés mellett, amivel vállalod, hogy a munkafolyamatokat igazítod a CRM szoftverhez és nem fordítva.
Elsőre nem látsz különbséget a korábban említett CRM szakértőhöz.
Viszont amikor leteszi eléd a javasolt szoftvereket, akkor megérted mit is jelent a szoftverfüggetlenség.
A CRM szoftver javaslatait NEM befolyásolja jutalék.
Kizárólag azt nézi, hogy melyik szoftver támogatja leginkább a céged munkafolyamatait.
Előre felhívja a figyelmedet a kompromisszumokra, amivel a bevezetésnél munkanapokat és több százezres fejlesztési költséget spórol neked.
Garantáltan szoftver független CRM szakértőként azért dolgozom, hogy megtaláld azt a szoftvert, ami hosszú távon támogatja a céged ügyfélkezelését.
Az elmúlt húsz évben az SAP és a Microsoft Dynamics 365 szakértőjeként, olyan közép- és nagyvállalatoknál támogattam a CRM rendszer kiválasztását és bevezetését, mint például az MVM, a Danubius Hotels vagy az NN biztosító.
30+ közép- és nagyvállalat CRM rendszer kiválasztási folyamatában vettem részt, aminek köszönhetően gyakorlatilag minden versenytársat megismertem.
KKV tulajdonosként gondolhatod, hogy ezeknél a nagyvállalatoknál teljesen más problémákkal találkoztam, mint amivel a kisebb cégek szembesülnek.
Valójában ugyanazokkal az elakadásokkal és kihívásokkal találkoznak ők is, csak a lépték más.
Képzelj el engem úgy, mint egy doktort, aki megvizsgálja céged folyamatait, majd a diagnózis alapján ajánlok egy kezelést.
A vizsgálatot CRM auditnak hívom, a kezelést pedig az új CRM rendszerednek, ami megszabadít az Excel táblázatok lomhaságától és következő sebességbe kapcsolja a céged munkafolyamatait.
Van egy különleges ajánlatom, amit kizárólag ezen az oldalon keresztül tudsz igénybe venni.
Már a konzultáción elhangzó információk is legalább 3 munkaórát spórolnak neked a CRM rendszer kiválasztásban.
Ezenfelül októberben az első 5 jelentkezőnek készítek egy írásos CRM rendszer javaslat csomagot, ami díjmentes és csak egy hosszabb kérdéssort kell megválaszolnod hozzá.
Ez a javaslat csomag további 15 munkaórát spórol neked az új CRM rendszer kiválasztásban.
Az Excel táblázatok lecserélése CRM szoftverre 30%-os hatékonyság növekedést is jelenthet.
Ez azt jelenti, hogy egy 8 fős cégnél 2 ember munkáját kiváltja.
30%-kal több elvégezhető munka anélkül, hogy új munkatársakat kellene felvenned.
Visszafogott leszek és számoljunk csak 20%-os árbevétel növekedéssel.
Az mennyi pénzt jelent a cégedben? 10, 20, 30 millió forint?
Ilyen összegek mellett a havi pár tízezer forintos CRM szoftver díja kerekítési hiba.
Hamarosan indul a DIMOP Plusz pályázat, aminek keretében állami támogatást kaphatsz a céged digitalizációs fejlesztésére. Ebbe beletartozik a CRM szoftver bevezetés is.
A DIMOP pályázat megfelelési követelményeiről a konzultáción bővebben is tudunk egyeztetni.
A CRM audit egy átfogó elemzés, amely megvizsgálja a jelenlegi CRM rendszered / Exceled működését, hogy feltárjuk a rejtett lehetőségeket és javítsuk a hatékonyságot.
A CRM audit során áttekintjük a rendszer beállításait, adatkezelési folyamatokat, integrációkat és javaslatokat teszünk a hatékonyság növelésére.
Általában néhány napot vesz igénybe, attól függően, hogy mennyire összetett a CRM rendszer és milyen mélységű elemzésre van szükség.
A CRM audit díja a projekt méretétől és összetettségétől függ, de egy ingyenes konzultáció keretében felmérjük az igényeket és ajánlatot adunk.
Az audit során azonosítjuk az elavult vagy hiányzó funkciókat, és javaslatot teszünk egy új CRM rendszer bevezetésére vagy a meglévő frissítésére.
Fontos, hogy nyitott legyél a javasolt változtatásokra csapatoddal együtt, és megpróbáld megvalósítani a leírtakat, hogy a legjobb eredményeket érhessétek el.
A CRM audit minden olyan vállalkozás számára hasznos, amely ügyfeleket kezel, különösen azoknak, akik növekedni szeretnének és hatékonyabb rendszert keresnek.